dijous, 24 de març del 2016

Comiat i tancament



Bé, tot s’acaba i aquesta entrada serà l’última d’aquest dietari. Aquesta barraca queda tancada definitivament. Vaig començar al gener per alternar amb la preparació de l’examen de l’exterior. Presentar-me era llavors una decisió prou presa. Ara mateix, ja no. Totes les coses que m’entusiasmen d’aquesta ciutat hi segueixen sent, però m’he descobert molt més sensible (potser per més vell?) dels seus inconvenients: el fred, la contaminació i el tenir les coses a prop quan només trigues una hora. D’altra banda, he de confessar que la idea mateixa de l’examen m’és del tot insuportable. A la meva edat, certament avançada, haver de suportar l’avaluació de gent a les que soc incapaç de reconèixer cap autoritat intel·lectual, se’m fa insuportable. Podreu pensar que és una mostra d’orgull una mica lamentable i segurament tindreu raó, però no puc fer-hi més. D’altra banda, però, l’oportunitat ja gairebé definitiva de sortir del país també mereix molta consideració. Demà me’n vaig a Cracòvia a passar els dies de pasqua i podré seguir dubtant . En resum, potser hi haurà un quart dietari el setembre vinent, potser el setembre del 2017 o potser el tercer és l’últim.



L’endemà del dilluns de pasqua, segons m’ha explicat el meu substitut, al qual estic de tot agraït per la seva actitud aquest mesos, he d’explicar l’antropologia cartesiana i l’ètica kantiana. Si aquests mesos haguessin estat fructífer, em pogués creure el que he estudiat, hauria de planificar alguna cosa col·laborativa on ells poguessin formular per ells mateixos l’imperatiu categòric o la teoria de la comunicació de les substàncies. No ho faré així. Parlaré bàsicament jo, perquè és veritat allò de què els aprenentatges han de ser significatius, però precisament més enllà de ser guia, promotor o model d’emprenedor, si sé fer alguna cosa que tingui valor és la de mostrar, i aquest mostrar és un crear, significat. Això, però no li hauria de dir al tribunal de l’exterior. Si en el futur, tinc ganes i temps de dir alguna cosa, ho faré en el meu vell blog sobrefilosofia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada